« TieVie-kouluttajakoulutus
2002 - 2003
Reaktiopaperikirjallisuus
Oulun seminaarin (6.
- 7.5.2002) reaktiopaperikirjallisuus
Espoon seminaarin (20.
- 21.8.2002) reaktiopaperikirjallisuus
Kaikille yhteiset artikkelit (valitse yksi)
Juonneryhmien kirjallisuus (lue kaikki oman juonneryhmäsi
kohdalla mainitut artikkelit)
Helsingin seminaarin
(7. - 8.11.2002) reaktiopaperikirjallisuus
Kaikille yhteinen artikkeli
Juonneryhmien kirjallisuus (lue kaikki oman juonneryhmäsi
kohdalla mainitut artikkelit)
- Kouluttajajuonne: Niemistö, R. 2000. Ryhmän
luovuus ja kehitysehdot. Tampere. Tammer-Paino. Sivut
83 - 139.
- Mentorijuonne: Niemistö, R. 2000. Ryhmän
luovuus ja kehitysehdot. Tampere. Tammer-Paino. Sivut
83 - 139.
- Strategiajuonne: Bates, A. W. (Tony). 2000.
Managing Technological Change. Strategies for College
and University Leaders. Jossey-Bass. Sivut 95 - 106
(Chapter 5. Supporting Faculty), sivut 153 - 180 (Chapter
7. Funding Strategies, Collaboration and Competition)
ja sivut 181 - 209 (Chapter 8. Organizing for the Management
of Educational Technologies)
- Tekniikkajuonne: Suomen virtuaaliyliopiston
muistio 26.10.2001 "Tekniikka virtuaaliyliopistossa"
(http://tievie.oulu.fi/koulutusresurssit/artikkelit/
tekniikka_virtuaaliyliopistossa.pdf)
- Pohdi oman yliopistosi näkökulmasta,
miten realistisia muistiossa asetetut tavoitteet
ovat. Miten tavoitteisiin päästään?
Puuttuuko tavoitteista jotain olennaista?
- Tukihenkilöjuonne: Kuopion yliopiston
perusopetuksen kehittämisstrategia 2002-2006 (http://www.uku.fi/%7Esuomalai/Perusopetusstr.pdf),
Jyväskylän yliopiston virtuaaliyliopistostrategiasta
kohta Strategian toteutus (http://virtuaaliyliopisto.jyu.fi/strategia/)
sekä Verkko-opetuksen tukiverkoston kehittäminen
Helsingin yliopistossa - Verkostostrategia 2000-2002
ja toimintasuunnitelma 2002 (http://ok.helsinki.fi/sivut/tukivstr.htm).
- Tutustu em. strategiadokumenttien avulla erilaisiin
tvt:n opetuskäytön tukipalveluiden organisointimalleihin.
Miten strategiset valinnat poikkeavat toisistaan?
Pohdi asiaa myös oman hankkeesi näkökulmasta.
Turun seminaarin (6.
- 7.3.2003) reaktiopaperikirjallisuus
Kaikille yhteinen artikkeli (valitse jompi kumpi)
Juonneryhmien kirjallisuus (lue kaikki oman juonneryhmäsi
kohdalla mainitut artikkelit)
- Kouluttajajuonne: Niemistö, R. 2000. Ryhmän
luovuus ja kehitysehdot. Tampere. Tammer-Paino. Sivut
142 - 200.
- Mentorijuonne: Niemistö, R. 2000. Ryhmän
luovuus ja kehitysehdot. Tampere. Tammer-Paino. Sivut
142 - 200.
- Strategiajuonne: C&IT Skills. Developing
staff C&IT capability in Higher Education. A JCALT
report. http://www.uea.ac.uk/~k130/scaitsfinalreport.pdf
- Arvioi esimerkiksi oman yliopistosi tvt-strategiaa
artikkelin esittämiä ajatuksia vasten.
Mitä (opetus)henkilökunnan tvt-valmiuksista
sanotaan? Miten artikkelin ajatukset istuvat suomalaiseen
yliopistokulttuuriin?
- Tekniikkajuonne: Bostock, S. 2000. Student
peer assessment. http://www.keele.ac.uk/
depts/cs/Stephen_Bostock/docs/bostock_peer_assessment.htm
- Arvioi erityisesti verkko-opetuksen näkökulmasta,
mikä merkitys vertaisarvioinnilla on formatiivisessa
ja summatiivisessa arvioinnissa. Mikä on vertaisarvioinnin
validius ja oikeusturva summatiivisessa arvioinnissa
verkossa ja sen anonymiteetin merkitys formatiivisessa
vertaisarvioinnissa? Millaiset tekniset ratkaisut
mielestäsi soveltuvat vertaisarviointiin?
- Tukihenkilöjuonne: Online Tutoring e-book.
Higgison, C. A. (ed.). Chapter 8. Staff Development.
http://otis.scotcit.ac.uk/onlinebook/
|